A jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazza a 8K az Életminőség Fejlesztéséért Alapítvány, a továbbiakban, mint Szolgáltató által nyújtott, Mns egyéb oktatási tevékenységek keretében tartott foglalkozások (továbbiakban: Foglalkozás) általános szerződési feltételeit.
Kérjük, olvassa el alaposan Általános Szerződési Feltételeinket, hiszen rendelése leadásával elfogadja a jelen dokumentumban leírtakat!
Amennyiben szolgáltatásainkkal vagy az Általános Szerződési Feltételekkel kapcsolatos kérdése van, az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel velünk a kapcsolatot:
Az Eladó adatai:
- Cégnév: 8K Alapítvány
- Székhely: 1073 Budapest, Erzsébet körút 54. I/2.
- Postacím: 1073 Budapest, Erzsébet körút 54. I/2.
- Adószám: 19287207-1-42
- Bankszámlaszám: MagNet Bank 16200247-10013584
- Cégjegyzékszám: 01-01-0013002
- Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Fővárosi Törvényszék
- Képviselő neve: Kőrös Judit
- Weboldal cím: https://korutinapkozi.hu/
- E-mail cím: info@korutinapkozi.hu
- Mobilszám: +36302600474
Tárhelyszolgáltató adatai:
- Cégnév: NetMasters
- Székhely: 4200 Hajdúszoboszló, Diószegi S. u. 5.
- Weboldal: www.netmasters.hu
Fogalmak:
Felek: Szolgáltató és Ügyfél együttesen
Ügyfél: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói Szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Ügyfélnekminősül
Jótállás: a Fogyasztói Szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Szolgáltató és Ügyfél között a weboldal és e-mail felhasználásával történő szolgáltatói szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs eszköz: a felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl. internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Szolgáltatás: a weboldalunk szolgáltatásai között lévő Foglalkozások a Szerződés tárgyát képező tevékenység
Weboldal: weboldalunk, a https://korutinapkozi.hu/, amelyen keresztül a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
- Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát az Általános Szerződési Feltételek is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk a Fogyasztót és az Eladót megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja cégünk Általános Szerződési Feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával.
Szerződés tartalma:
- Szolgáltató a https://korutinapkozi.hu weboldalán tájékoztatja az Ügyfeleket a Szolgáltatásokról, feltüntetve azok igénybevételének lényeges információit, bruttó árait, esetleges további költségeit.
- Szolgáltató a https://korutinapkozi.hu weboldalán található információk – Foglalkozások, árak, leírások – tájékoztató jellegűek. Szolgáltató a változtatás jogát fenntartja, arról a ügyfeleket a változás előtt a weboldalán tájékoztatja.
- A jelen szerződésben “Ügyfél”- ként nevesítjük a Szolgáltatást igénybe vevő, illetve az őt képviselő törvényes képviselőt.
- A weboldalon meghirdetett Foglalkozásokon korlátozott számban vehetnek részt az ott meghatározott korú gyermekek.
- Szolgáltató minden esetben megjelöli azt a minimális létszámot, amely szám elérése esetén indítja a Foglalkozást.
- A meghirdetett Foglalkozásokra kiskorúak nevében csak törvényes képviselőjük jelentkezhet a Szolgáltató számára elküldött jelentkezési lap kitöltésével. Szolgáltató a jelentkezést minden esetben 24 órán belül visszaigazolja.
- Az Ügyfél, mint törvényes képviselő vállalja, hogy amennyiben szükséges, másik törvényes képviselő tájékoztatása mellett veszi igénybe bármelyik Szolgáltatást.
- A megfelelő számú jelentkezést követően, Szolgáltató megküldi az előlegről szóló díjbekérőt, melyet az azon feltüntetett fizetési határidőig szükséges kielégíteni átutalással vagy személyesen készpénzben Szolgáltató által a díjbekérőn feltüntetett bankszámlaszámra. Amennyiben az előleg megfizetésére a megadott határidőig nem kerül sor, a jelentkezés törlődik, Szolgáltató jogosult az esetlegesen várólistán lévő Ügyféllel betölteni a felszabadult helyet. Tekintettel arra, hogy az előleg be nem fizetésével a helyfoglalás automatikusan megszűnik, arról Szolgáltató nem köteles az Ügyfelet értesíteni.
- A Foglalkozás kezdeti időpontját megelőző legalább 10 napon belül megküldi a fennmaradó összegre vonatkozó díjbekérőt, melyet az azon feltüntetett határidőig kell átutalással vagy személyesen készpénzben kiegyenlíteni.
- Amennyiben a fenti időpontig, de legkésőbb a Foglalkozás megkezdéséig a fennmaradó összeg kiegyenlítése nem történik meg, illetve nem történik elállás a Kormányrendeletben foglaltak szerint, a Jelentkező elveszti helyét. A már megfizetett előleget – bánatpénz jogcímén – Szolgálató nem köteles visszafizetni Ügyfél részére.
Fizetési módok
A szolgáltatási díj kiegyenlítéséhez az alábbi fizetési módok közül lehet választani:
- Készpénzes fizetés, a helyszínen (1073 Budapest, Erzsébet körút 54. I/2.) előre egyeztetett időpontban.
- Banki átutalás, 8K Alapítvány MagNet Bank-nál vezetett 16200247-10013584 számú bankszámlaszámra.
Szolgáltató minden pénzügyi teljesítést követő legfeljebb 48 órán belül kiállítja és elektronikus úton megküldi a számlát Ügyfél részére. Személyes befizetés esetén Szolgáltató helyben kiállítja a pénzügyi bizonylatot.
A szerződés a teljes részvételi díj megfizetésével jön létre.
Amennyiben bármely Foglalkozás az alábbi esetekben elmarad, a befizetett összegek visszafizetésre kerülnek:
- az adott Programot vis maior miatt nem lehet személyes jelenlét megtartani – kivéve, ha az on-line megtartható;
- amennyiben az Szolgáltatónak felróható okból marad el valamely Foglalkozás, és a következő, 12 hónapon belül felajánlott időpont nem felel meg Ügyfélnek.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a Foglalkozáson résztvevő olyan magatartást tanúsít, mely lehetetlenné teszi a további jelenlétet, a megállapodás Szolgáltató részéről felmondásra kerülhet – a részvételi díj visszafizetésének kötelezettsége nélkül. Ezen esetben Ügyfél nem élhet a Kormányrendelet szerinti elállási jogával.
Személyes adatok kezelése
A Szolgáltatónál történő személyes adatok kezeléséről a https://korutinapkozi.hu/ honlapcímen, illetve a székhelyén kinyomtatott Adatkezelési tájékoztatóból tájékozódhatnak. Az Adatkezelési tájékoztató jelen ÁSZF mellékletét képezi.
Harmadik fél, azaz Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyban lévő szakemberek részére Szolgáltató kizárólag a szerződés teljesítése céljából és szükséges mértékben adja át az érintettek személyes adatait. Ilyen esetben a szakemberek adatfeldolgozókként kötelesek Szolgáltató, mint adatkezelő, érintettek személyes adatainak kezelésére vonatkozó utasításait betartani.
Árak:
Az árak forintban értendők. Áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁ-t tartalmazzák. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
Elállás jog, szerződés megszűnése
- 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet (továbbiakban: „Kormányrendelet”) hatálya alá tartozik, vonatkozik rá a szerződéskötést követő 14 napon belüli elállási jog.
Amennyiben az Ügyfél elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű, a Kormányrendeletre vonatkozó hivatkozást tartalmazó nyilatkozatát köteles eljuttatni az info@korutinapkozi.hu e-mail címre. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát.
Szolgáltató – az ügyfél elállási jogának határidőben, illetve a szolgáltatás megkezdése előtti gyakorlása esetén – a teljes díjat visszautalja ügyfél bankszámlaszámára vagy készpénzben fizeti vissza. - Ügyfél jogosult lemondani a jelentkezést, azaz elállni a szerződéstől a Foglalkozás megkezdése előtt. Amennyiben a lemondásra a Foglalkozás kezdeti időpontja előtt legalább 10 nappal kerül sor, Szolgáltató „bánatpénz” jogcímen 7.000 (hétezer) Ft, amennyiben 10 napon belül kerül sor a lemondásra, 10.000 (tízezer) forint visszatartására jogosult.
- Amennyiben az Ügyfél indokoltan (pl. megbetegedés) a Foglalkozás megkezdését követően mondja fel a szerződést, a befizetett díj időarányos részét (a meg nem kezdett napokat, órákat) Szolgáltató visszatéríti a befizetéssel azonos módon.
Felelősség
Szolgáltató kizár minden felelősséget az olyan helyzetekre, melyek az Ügyfél magatartása, a Házirend be nem tartása, az alapvető viselkedési normák figyelmen kívül hagyása miatt következik esetlegesen be.
A fenti esetekben, illetve amennyiben az Ügyfél veszélyezteti a saját és a többi Ügyfél egészségét és testi vagy lelki épségét, jogosult az Ügyfelet külön helyezni azzal, hogy haladéktalanul értesíti az Ügyfél törvényes képviselőjét a történtekről, kérve, hogy az Ügyfél hagyja el a Foglalkozást a törvényes képviselővel vagy annak meghatalmazottjával.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó a terméket, illetőleg tevékenységünket illető kifogásait a következő elérhetőségeinken keresztül juttathatja el hozzánk:
- Postai cím: 1073 Budapest, Erzsébet körút 54. I/2.
- E-mail cím: info@korutinapkozi.hu
- Telefonszám: +36302600474
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben szóban is közölheti panaszát. A panasz vonatkozhat az Eladó részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt cégünk haladéktalanul kivizsgálja és a lehetőségeknek megfelelően megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet veszünk fel, melynek másolati példányát eljuttatjuk a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek az alábbiakat kell tartalmaznia:
- Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
- Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
- Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok jegyzékét
- Az Eladó nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan kivizsgálása megoldható
- Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
- A panasz egyedi azonosítószámát
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Az Eladó a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail, telefonszám), valamint az Eladó Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha az Eladó és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó az Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban az Eladót együttműködési kötelezettség terheli. Ez alapján az Eladó köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha az Eladó székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén kívül található, az Eladó együttműködési kötelezettsége a fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben az Eladó a fenti együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- A Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
- A fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
- A Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
- A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett vállalkozással
- A Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
- A Testület döntésére irányuló indítványt
- A Fogyasztó aláírását
- Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy annak másolatát, mely tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
- 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
- (72) 507-154
- bekelteto@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
- 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
- (76) 501-525, (76) 501-500
- bkmkik@mail.datanet.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
- 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
- (66) 324-976, 446-354, 451-775
- bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
- 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
- (46) 501-091, 501-870
- kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
- 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
- (1) 488-2131
- (1) 488-2186
- bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
- 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
- (62) 486-987
- E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
- 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
- (22) 510-310
- fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
- 9021 Győr, Szent István út 10/a.
- (96) 520-217
- bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
- 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
- (52) 500-749
- info@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
- 3300 Eger, Faiskola út 15.
- (36) 416-660/105
- hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
- 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
- (56) 510-610
- kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
- 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
- (34) 513-010
- kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
- 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
- (32) 520-860
- nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
- 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.
- (1)-474-7921
Somogy Megyei Békéltető Testület
- 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
- (82) 501-000
- skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
- 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
- (42) 311-544, (42) 420-180
- endrediemese@invest.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
- 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
- (74) 411-661
- kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
- 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
- (94) 312-356
- vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
- 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
- (88) 429-008
- vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
- 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
- (92) 550-514
- zmkik@zmkik.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Jelen weboldal tartalma szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon található képek, szövegek engedély nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános Szerződési Feltételek egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.